Sunday, May 8, 2011

Kenapa ada orang macam ni...Berubahlah!!

Salam Ukhwah

Klu maa ade, chewan selalu berkongsi duka dengan maa chewan..klu dia xde chewan kongsi dengan kawan terdekat...n kalau xde sape2 chewan pendam je...tp hari ni tetiba nk kongsi dengan korang lak... hehehe...terlebih dahulu chewan nk mintak maaf if ade yg terasa ke.. ampun ye....

Sapa kita untuk menilai..ini sekadar luahan hati chewan...


Maa selalu kata "ibu ni sanggup berlapar untuk memberi makan tuk anak2"...mmg itu chewan xnafikan..sbb chewan pon seorg perempuan, xsanggup tgok budak2 klaparan...tp ade jg manusia ni yg boleh tgok anak2 xmkn 2,3 hari....kesian budak tu...menitik air mata chewan bile tgok budak tu makan time chewan blanja dia.. mkn kalah chewan ni...hehehe...sedih2...tergamak diorg buat cmtu....kenyang perut depa je...anak2??

Apa pendapat korang time ade org mintak tolong yg dia dilanda musibah atau dalam kesusahan...??? klau chewan mmg chewan akan tolong if chewan termampu lah...bukan nk kate chewan ni baik...tp chewan kesian..klau lah kita yg berada di tempat dia??cm mane??adakah korang terfikir betul ke dia ni dalam kesusahan atau saje nk tipu duit aku???klu chewan la...chewan xfikir pon semua tu...ade aku kesah!!! sbb menolong org tu kan dapat pahala..xkira la dia tu nk klentong atau x...tu dia tanggung la nnt... yg penting kita ikhlas nak tolong kan???

ape pendapat korang dengan org yg hipokrit ni?? adoi masalah betul la ngan budak ni.... ckap pongpang2x.... tp habuk pon xdak.... buat status macam seorg yg berjiwa murni tp Allah saje yg tahu..Allah itu maha melihat, maha mengetahui..xperlulah nk berlakon..hahahah chewan gelak jahat....

Sedih...sedih...sedih...kenapa chewan mesti kenal dgn org yg macam ni....??kenapa chewan mesti bercerita pasal dia...tp chewan xmampu nk tgok keadaan cm gini selalu...SEDIH.....

"Ya Allah, kau yang maha besar...Kau berikan lah aku dan mereka ini hidayah... Semoga kami menuju ke jalan yang benar...Amin"

2 comments:

  1. Orang sekarang lebih pentingkan diri sendiri :) Takpe, InsyaAllah, keluarga akan sentiasa di sisi. Your real friend. Trust me :)

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah cik hujan...sy harap cmtu laa...

    ReplyDelete

Post A Comment