Saturday, September 5, 2009

Aku tak.... Tapi...

Dik Intan terpilih cakap kite jangan bongkak, takbur, tak bersyukur dengan erti kate lain tinggi diri... sebab Allah tak suke tau... tapi klau itu dah kenyataannye, biar org yg menyedari kekuatan atau kelebihan kite... Ayat2 yang Dik Intan dan Chewan ckp yang boleh membantu dari mengelak diri kita dari takbur.

"kita memang tak lawa tapi kenapa orang minat kite....hmm nasib la.."
"kite tak pandai tp kenapa kite dapat dekan...tu dah kira beruntung la.."
"kita tak baik tapi kite suka tolong orang...tu memang sifat semula jadi.."
"kita nakal tapi kita patuh pada org tua..heheheh.."
"kita tak pandai masak tp klu kite masak, semua licin..humm sedap gak ye.."
"kite suke ckap kat orang tu cmni camtu tp niat kita nak menasihati..hmm sori yerkk"
"kita bukan org yg macam tu macam ni tp itu adalah diri kite..tul x??"

Ape2 pon jgn takbur tau...tuhan marah...ni nasihat intan..klu org puji jgan cakap "mesti la" tp "Alhamdulillah.....syukurrrr"

No comments:

Post a Comment

Post A Comment