Wednesday, August 5, 2009

**Family Day**

Dah lame che wan tak kuar bkelah dgn fmily che wan.. Cuti Midsem hari tu che wan berniat nak blanja 1 fmily makan kfc. then along bg cadangan nak pergi bkelah..so ape lagi rancang punye rancang kiteorg nak pergi bkelah dkt Jeram Linang kat Pasir Puteh.

2 buah keta dan 1 van kiteorg konvoi ramai la..then terdetik la hati nenek tuk gi melawat sepupu che wan kat sane... dah dekat 10 thun tak jumpe.. nak buat jejak kasih... tah cmne kiteorg leh sesat lak... tak ingat mane umah spupu tu.. kebetulan lak kat situ ade org kampung buat kenduri pulut durian.. singgah nak tnye je tp dia org ajak makan skali..ape lagi jum la melantak.. humm tnya punye tnya then dia dapat lak detect org yang kitaorg cari tu.. dapat jgk jumpe umah dia.. sungguh sedih lak tgok keadaan mereka yg kekurangan tu.. mendengar crita kehidupan diaorg.. smpai nak buat air pun xde gula...air mata che wan menitis jgk.. insaf rase diri...

pastu kiteorg gerak ke Jeram Linang untuk bermandi manda... best sgt time tu..dapat berkumpul ngan family... lame dah tak rase cmni.. semua sibuk je dgn keje, time2 cmni la nak mengeratkan ikatan kekeluargaan..

No comments:

Post a Comment

Post A Comment