Saturday, October 17, 2009

Senyuman Yang Terakhir..

1...2....3..... Clik....humm comey2...che wan ingat lagi kata2 ni mase tangkap gambar arwah adik chewan ni...selamanya che wan akan ingat.. inilah senyuman terakhir yg arwah bagi untuk kami sekeluarga. kegembiraan yg membawa pergi kebahagian bersamanya.

..Senyuman terakhir..
tak tergambar kesedihan dihati chewan melihat gambar ini.. hati sayu, airmata menitis....hanya tangan yg leka menaip menghurai maksud dihati... saat2 terakirnya tercatat didalam henfon yg chewan sendri baru beli.... sungguh tabah arwah bersama kami..

..Petang Yang Penuh kebahagiaan..Ia pergi jua...


doctor ckap arwah mempunyai masalah jantung..jantung tidak normal sbb kedudukan jantung di sebelah kanan.. jantung tidak kuat untuk pam CO2 keluar... tp selama 8 bulan, arwah sgt kuat dan aktif. sungguh luar biasa doctor ckp.. bayi2 lain mgkin tak akan bertahan mcm arwah. sehingga doctor yakin untuk membuat pembedahan jantung awal tahun depan... tp arwah pergi dlu...


Chewan dan Arwah

kesalan didalam hati masih lagi chewan rasekan...saat2 terakir arwah bersama kami...saat2 arwah hendak pergi meninggal kami...ckup chewan terasa...kalaulah chewan bertindak awal..terus bawa arwah ke hospital malam tu.. mungkin...mungkin.. arwah dapat diselamatkan...

Dalila dan arwah



owwhhh tidak...ini semua sudah ditakdirkan...Allah swt yg menentukan segalanya.. chewan harus redha... itu yg sepatutnya...ada hikmah disebaliknya..chewan akan ingat senyumannya sampai akhir hayat chewan.. senyuman yang paling manis pernah arwah berikan...kami syg arwah...amat sayang...arwah sentiasa dihati kami....insyaAllah...

Saturday, September 5, 2009

Aku tak.... Tapi...

Dik Intan terpilih cakap kite jangan bongkak, takbur, tak bersyukur dengan erti kate lain tinggi diri... sebab Allah tak suke tau... tapi klau itu dah kenyataannye, biar org yg menyedari kekuatan atau kelebihan kite... Ayat2 yang Dik Intan dan Chewan ckp yang boleh membantu dari mengelak diri kita dari takbur.

"kita memang tak lawa tapi kenapa orang minat kite....hmm nasib la.."
"kite tak pandai tp kenapa kite dapat dekan...tu dah kira beruntung la.."
"kita tak baik tapi kite suka tolong orang...tu memang sifat semula jadi.."
"kita nakal tapi kita patuh pada org tua..heheheh.."
"kita tak pandai masak tp klu kite masak, semua licin..humm sedap gak ye.."
"kite suke ckap kat orang tu cmni camtu tp niat kita nak menasihati..hmm sori yerkk"
"kita bukan org yg macam tu macam ni tp itu adalah diri kite..tul x??"

Ape2 pon jgn takbur tau...tuhan marah...ni nasihat intan..klu org puji jgan cakap "mesti la" tp "Alhamdulillah.....syukurrrr"

Sunday, August 30, 2009

**Dia** PenTinG LaM HidUpkU

Pernahkah korang terfikir, lam hidup korang ape bende yang korang rase penting..amat penting..dengan erti kata lain..klu xde bende ni...korang xleh hidup la...dalam hidup che wan ni..suatu anugerah yang amat bernilai dan amat penting sekali adalah family che wan...kalau xdak depa ni..xdak la che wan..tul x??..che wan ni dtg dr kluarga yg besar jgk la katekan..erti kata lain kluarga subur la..hehehe... matlamat pertama yg che wan nak kecapi adalah membahagiakan semua family chewan..insyaAllah...baru lah chewan nak fkir kebahagiaan chewan..(tp skrg pun da start fkir dah..hehehehe..)


Selain dr family...chewan amat menghargai barang2 chewan..xkira lah chewan bli or org bagi..yg pling penting laptop..ishh klu xde laptop mau chewan gile 1 mnggu..1 mggu je k... hanpon..tu penting tu..dia la yg duk gerak chewan pagi2..tp klu time ngantuk sgt..maunye chewan baling tepon ni sbb buat bsing pg2..penaman tidor chewan..hahaha..laksamana sunan aka teddy bear chewan..macho x name tu..hehhe..dan barang2 lain macam pndrive, xternal n baju bucuk...klu xdak pon leh je chewan krooh22..1 lagi..motor merah chewan...humm 1 kenderaan yg tak pernah chewan fkir itu milik chewan..tu hasil hadiah dr bapak saudara chewan..meceh2...


lastly but not last..teman ketawa, sedih, nangis n bla bla bla...buah hati pengarang jantung chewan...seorg yg chewan rase amat baik, faham, syg n bla bla bla...semua yg positif la ade kt diri dia..tp yg negetif pon ade...dia kuat tido...tensennn..tp itu adalah dia...org yg chewan suka n akan suke selagi Allah mngizinkan hubungan kami..dan klu ade jdoh, adelah....

kawan2 pon penting jugak..klu xde diaorg, sape lak chewan nak gaduh nnt..hehe..kawan kan setia menanti...setia mendengar..setia..setia..semua lah..tak kira lah sape dia org tu..sbb terlampau ramai..kwn skolah rendah, menengah, politeknik n uitm..itulah sebahagian kepentingan chewan...






Saturday, August 15, 2009

besday party yang kejam but i like it

"kakmira, zul nak datang bincang baju koprat tp dia dtg lwat skit..kakmira siap2 la.." Masih tergiang2 lagi ayat intan kat telinga che wan ni..sambil tunggu zul(junior che wan) datang che wan layan facebook jap..menarik gak ngan comment kat page ihsan bahjat baktiar ni...

wroooommm..wrrooomm... sah zul yg datang...tp che tengah kutip hasil tanaman che wan kat farmville ni...che wan ckp la "korang kuar la dulu nanti che wan kuar".. sonok kutip hasil n duk bls mesej sape tah yg wish besday che wan tu...

then che wan kuar la...che wan nampak diaorg kat luar, dalam hati terdetik..."Mesti diaorg nak wat suprise party ni..mesti aku kuar nnti diaorg nyanyi besday song n bg aku kek..waaaa...sonoknye.."..Bukk....che wan terlanggar baldi..dengan nada penuh harapan, che wan ckp "sape yang letak baldi kat sini nih.."..Bruuuuuuuummmmmhhhh...."hepi besday to you...3X.." ceh habis basah che wan..
**oh tidakkk..sampai hati korang..sweater ni baru je basuh..**

kurang asam korang....simbah aku ngan air...1 baldi lak tu...belum sempat nak lari..1 baldi lagi diorg tambah..ape lagi ngamuk la chewan..nampak je baldi ade air tu..trus cari sasaran and sasaran terdekat adalah zul....sian zul..soriey zul...

**best la intan mandi mlm nie**

diorg mmg pengganas zaman komunis la..siap kan paip lagi diorg sembur che wan...nasik baik pili bomba xde..klu ade mau tak che jd rumah terbakar yg kena simbah air...ya Allah habis basah...boleh kate semua selamat la...tp aper2 pun che wan nak ucapkan time kasih atas besday party yg ckup best ala2 songkla party(kat thailand slalu buat ni)..che wan akan igt smpai ke tua..nak citer kat cucu,ciak che wan nanti...hehehehe..thakss for all my frenzz..


**Untuk Penghabisan Party, che wan redha..hehehe..**

Wednesday, August 12, 2009

Kenangan Bersama Amir..

peristiwa 27 jan 2009 masih lagi terpahat dihati che wan..saat adik kesyangan pergi maninggalkan kami sekeluarga.. peristiwa menyayat hati itu dirasai oleh semua ahli family che wan.. Saat bersama arwah amir qushairy amat singkat rasenye tp che wan redha.. itu yg terbaik...

kehadirannya yang penuh luka telah bertukar menjadi kegembiraan pada kami sekeluarga..arwah tidak banyak kerenah sepanjang 8 bulan bersama kami.. wajahnya sentiasa di ingatan che wan n family..arwah tiada gantinya..dia ialah amir yg sgt cekal mengahrungi hidup ini tapi Allah lebih menyayanginya..
arwah adik amir



Amir..amir...amir..nama itu akan sentiasa terpahat dihati che wan selamanya..nantikan kami di pintu syurga...insyaAllah..amin..


Wednesday, August 5, 2009

**Family Day**

Dah lame che wan tak kuar bkelah dgn fmily che wan.. Cuti Midsem hari tu che wan berniat nak blanja 1 fmily makan kfc. then along bg cadangan nak pergi bkelah..so ape lagi rancang punye rancang kiteorg nak pergi bkelah dkt Jeram Linang kat Pasir Puteh.

2 buah keta dan 1 van kiteorg konvoi ramai la..then terdetik la hati nenek tuk gi melawat sepupu che wan kat sane... dah dekat 10 thun tak jumpe.. nak buat jejak kasih... tah cmne kiteorg leh sesat lak... tak ingat mane umah spupu tu.. kebetulan lak kat situ ade org kampung buat kenduri pulut durian.. singgah nak tnye je tp dia org ajak makan skali..ape lagi jum la melantak.. humm tnya punye tnya then dia dapat lak detect org yang kitaorg cari tu.. dapat jgk jumpe umah dia.. sungguh sedih lak tgok keadaan mereka yg kekurangan tu.. mendengar crita kehidupan diaorg.. smpai nak buat air pun xde gula...air mata che wan menitis jgk.. insaf rase diri...

pastu kiteorg gerak ke Jeram Linang untuk bermandi manda... best sgt time tu..dapat berkumpul ngan family... lame dah tak rase cmni.. semua sibuk je dgn keje, time2 cmni la nak mengeratkan ikatan kekeluargaan..

Jodoh itu Rahsia Allah SWT

Kita selalu tertanya2 bile kita akan bertemu dgn jodoh kita. Ia umpama menanti jambatan utk keseberang. Klau panjang jambatannya, jauhlah perjalanan kita. Ada orang jodohnya cepat sebab jambatannya singkat. Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat. Dan usia 35 tahun belum apa-apa kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk membina kecemerlangan.
Nyatakanlah perasaan dan keinginan anda dalam doa-doa lewat solat. Allah itu Maha Mendengar. Yakinlah dengan janji Allah wanita baik untuk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk lelaki yang jahat. Biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr. Right daripada menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman kemudian nanti.
Memang kita mudah tersilap mentafsir kehidupan ini. Kita selalu sangka, aku pasti bahagia kalau mendapat ini. Hakikatnya, apabila kita benar-benar mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga datang bersama masalah. Kita juga selalu melihat orang memandu kereta mewah dan terdetiklah dihati kita, alangkah bahagianya orang itu. Hakikatnya, apabila kita sendiri telah memiliki kereta mewah, kita ditimpa pelbagai karenah. Tidak mustahil pula orang yang memandu kereta mewah terpaksa membayar lebih tatkala berhenti untuk membeli durian di tepi jalan.

Ketika anda terperangkap dalam kesesakan jalan raya, motosikal mencelah-celah hingga mampu berada jauh dihadapan. Anda pun mengeluh, alangkah baiknya kalau aku hanya menunggang motosikal itu dan cepat sampai ke tempat yang dituju. Padahal si penunggang motosikal sedang memikirkan bilakah dia akan memandu kereta. Bukan semua yang anda sangka membahagiakan itu benar-benar membahagiakan. Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama. Semua benda pasti ada baik dan buruknya.

Demikian juga perkahwinan. Ia baik sebagai saluran yang betul untuk melepaskan syahwat tapi ramai juga orang yang berkahwin hidupnya semakin tidak terurus. Ramai orang menempah neraka sebaik melangkahkan kaki ke alam berumahtangga. Bukankah dengan ijab dan Kabul selain menghalalkan hubungan kelamin, tanggungjawab yang terpaksa dipikul juga turut bertambah? Bukankah apabila anda gagal melaksanakannya, anda membina dosa seterusnya jambatan ke neraka? Berapa ramaikah yang menyesali perkahwinan padahal dahulunya mereka bermati-matian membina janji, memupuk cinta kasih malah ada yang sanggup berkorban apa sahaja asal impian menjadi nyata?

Jika tidak sanggup bergelar isteri tidak usah berkahwin dulu. Jika merasakan diri belum cukup ilmu bergelar ibu ayah, belajarlah dulu. Jika belum bersedia untuk bersabar dengan karenah anak-anak, carilah dulu kesabaran itu. Jangan berkahwin dahulu sebab kenyataannya ramai yang tidak bersedia untuk melangkah tetapi setelah melompat, akhirnya jatuh terjerumus dan tidak jumpa akar berpaut tatkala cuba mendaki naik.

Berkahwin itu indah dan nikmat bagi yang benar-benar mengerti segala tuntutannya. Berkahwin itu menjanjikan pahala tidak putus-putus bagi yang menjadikannya gelanggang untuk menjadikan syurga sebagai matlamat. Berkahwin itu sempadan dari ketidaksempurnaan insan kepada kesempurnaan insan – bagi yang mengetahui rahsia-rahsianya. Berkahwinlah demi Tuhan dan Nabi-Nya, bukan kerana perasaan dan mengikut kebiasaan. Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka lorong-lorongnya agar jemputan itu mudah sampai.

Kadangkala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya, kemana menghilangnya sinar. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi. Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi ada imbas kembali. Hati remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.Parut lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada. Kekayaan yang paling kaya adalah akal, kemiskinan yang paling besar adalah jahil, keburukan yang paling hodoh adalah sesat. Tidak berguna adanya mata andai tidak dapat melihat, tak guna adanya hati kalau tak tahu menilai. Nilailah hati itu dengan teliti sebelum pergi mengundur diri kerana segalanya bermula dengan niat yang bertempat di hati

Wednesday, June 24, 2009

Praktikal Time

humm dah nak habis dah praktikal ni.. sedey lak rasenye... humm harap dpat jumpe lagi ngan staff kat sni.. tah dia org kenal ke tak che wan ni..

mekasih nasi kerabu tu.. wlaupun bukan untuk jamuan perpisahan che wan tp che buat2 la fikir tu tuk jamuan che wan.. hahahaha...

byak bende che wan blaja..ilmu yang akan che wan guna untuk masa hadapan..tak lame dah che wan nk masuk alam pkerjaan ni...

sepanjang che wan praktikal ni, banyak menduga kesabaran che..macam2 che tempuhi..mula2 mak che wan masuk hospital kerna keguguran dan 3 mggu lepas ayah che wan lak.. katanya kena kanser prostat.. humm skrg ni che wan duk ulang alik la dr HUSM ke HKB..

harap semua lam keadaan baik..tak lame dah uitm nak bukan sem baru ni...che wan kena la bersabar untuk semua org...che wan xdek idea nak citer lagi...tgok la di hari yang mendatang nanti.

Jalan yg berliku

Belum pernah che wan bwak motor time jalan sibuk… tp che wan terpaksa gak..untuk mu praktikal, che wan terpaksa lah.. aduh jalan mase pagi2 penuh betol ngan moto n kreta..kalah kola lumpurr.. klu kat perlis ni,maunye che wan tido tgh jalan xdak org nak lalu pun...

hari pertama merupakan hari seram che wan… mcm2 aksi org bawak motor ni…selit sini selit sana, belok sini belok sane..humm tak tahu lah.. tp che wan maintain je.. follow pakcik depan che wan, nsib baik la dia 1 arah dan sedestinasi je ngan che wan..dia laju,che wan pun laju.. mane dia pergi che wan ikut akhirnya sampai gak HUSM.. time balik lak che wan follow sorg abg ni…tp separuh jalan je laa..mesti mamat tu suke kut che wan follow dia, dia bwak slow je..hehehe..

skrg che wan dah pandai selit2 ni..tp kena la sopan santun nnt tergolek che wan kat atas jalan lak.. nnt che wan lak yg kena ’hantar’ ke HUSM..hari che wan duk tgok org naik ambulan gi HUSM..aper2 tu semua pengalaman untuk che wan.. nak senang bukan sehari je..kena la tempuh kesusahan dlu..

Wednesday, April 29, 2009

***Cinta Vs. Suka***

Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.


Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.


Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.


Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja.


Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu. Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.


Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta. Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.


Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis. Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.


Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan suka bermula dari telinga.


Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka.
p/s: To pejuang... Dah tau ke ape prasaan tu??

Friday, April 24, 2009

**Perlukah Kata Maaf**

Setiap kesalahan yang kite buat, kena lah ade kata maafnye.. tak da org yang kat dunia ini yang tak prnah tak buat salah..Tapi ade jgk tak buat salah tapi kena mintak maaf jgk sbab nye demi nak menjaga hati, atau pun tanda hormat tak pun demi kawan atau ape shja lah. maka terpaksa la mengalah..

Tapi che wan musykil la.. patutker che wan kena buat cam tu.. kata maaf tanpa keikhlasan.. humm tak dapat aper pun.. so baik tak payah nak susah2kan diri nak mintak maaf sedangkan che wan tau yang che wan tak bersalah pun..

Apa yang che wan rasa dan fikir tu semua hak kita so jangan lah rase bersalah even bende yang kita fikir tu menjadi satu kesalahan wlaupun che wan terpaksa kena bermasam muka dengan orang lain.. dengan erti kata lain, ikut suka hati che wan lah nak fikir ape pun. che wan berhak mempertahankan pendapat che wan kerana setiap individu mesti ada pendapat n ego sendri..tak mustahil la kan...

che wan pegang ayat ni, "bukan semua orang tahu menghargai perasaan kita sebagaimana kita mahu org menghargai perasaan kita..." So tak de sapa yang paham diri che wan melainkan diri che wan sendiri. asyik nak jaga hati org je, susah jgk.. jaga hati termakan hati.. camtu lah kut..

Dulu selalu che wan menyesal dengan apa yang che wan buat tp che wan tak boleh nak hidup macam ni.. so jangan che wan rase bersalah atau nakmintak maaf sebab keputusan yang che wan buat dulu kerana apa jua keputusan yang che wan buat mesti bergantung kepada keadaan atau situasi masa tu.

Even ada org yang menentang keputusan yang che wan buat, jgn lak cpt nak melatah... ingat kita dah besar dah boleh berfikir mana yang baik dan mana yang buruk, semuanya terletak di tangan che wan.. che wan tak boleh meramal masa depan jadi che wan kena la looking forward.. yang baik jadikan sempadan yang buruk jadikan tauladan.

So kepada kawan2 tu jgn la cepat sangat nak mintak maaf klu rase diri tu tak salah.. tp memang susah nak nampak kesalahan diri sendri.. tak salah klu nak dengar pendapat atau pandangan org lain.. dah org lain rase kita tak betul, kite trima lah.. tp jangan lak terkongkong dgn semua tu.. kite pun berhak menyatakan pendapat kita... "hidup che wan" (5x).. aper2 pun peace no war...v(^0^)v

..::Adakah Kamu Tahu??::..

Adakah kamu pernah terpikir, betul ke orang sayang kamu, cinta kamu seperti kamu sayang n cinta seseorg tu.. atau adakah kita hanya bertepuk sebelah tangan je.. che wan pun klu dah sayang kat seseorang tu, che wan akan syang sepenuh hati che wan TAPI betulke dia sayang che wan macam che wan sayang dia.. Jom che wan nak kongsi tipss ckit..

....................................................................................................................................



  • Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  • Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  • Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selalmat pagi','selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeda, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

  • Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca, kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.
  • Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya.
  • Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, kerana dia ingin tahu apa kgemaran kamu dan kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
  • Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.


  • Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
  • Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
  • Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu.
  • Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
  • Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

  • Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
  • Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
  • Jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.




  • Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

Sedarkah kamu siapa yang bener2 ikhlas dalam mencintai kamu, maka jangan sia2kannya.. memang senang nak mencari cinta tapi untuk mencari siapa yang mencintai kita adalah amat payah..Fikirlah....





        p/s:Che Wan...




Tuesday, April 21, 2009

::ComeL::CoMey::CuTe::ComoT::

Humm bile rindu menyapa....,maka ligat lah kepala mencari penawar.... isshhh ape tah che wan mengarut ni... hehehe.. saje je che wan nak memperkenalkan si comey a.k.a anak sedara che wan si erisha.. rindu amat che wan kat dia.. dengar cerita erisha nak blik kampung ngan along time che wan cuti.. humm best nya...


***Aski2 Erisha time Along nak ambik gambar dia***


***Ala buchuk2, comey2 ni...rindu laa***


***Si Comey klu dah posing, camnie lah jadiknye***

suke la tgok teletah baby2 nie.. sejuk ke hati, damainye jiwa.. humm teringin jgk che wan nk ade baby sendri.. hehehe.. ape tah??? kahwen pun tak lagi.. doa kan che wan bertemu jdoh cepat2 yer... yang soleh tauuu...aminnn..

ishh 12 tahun KeR?? Tak Patut..

Ade ke si Intan n si Inat_T tu cakap muka che wan ni muka budak 12 tahun.. cakap muka tak pakai krim la.. ishh nak tergelak la pulak.. klu meaningnye che wan nampak mude ok gak... hehehe...muke tak pkai krim ka?? ishh che wan kan pkai je krim tu... nak bukti ke?? che wan selalu ckp muke che wan natural beauty.. huahaha.. ambik korang ngan statement ni..

Si intan terpilih tu kate kat che wan "dia macam jalan ngan dak 12 thun jah".. apo la.. dia kena la bangga sbb nanti org ckp dia pun 12 thun jgk... camner nak buat muka org dewasa ni... rase dah ckup dewasa dah ni... nnt che wan blaja make up ngan inat_T, bru nampak muka org dewasa.. tp tkut la.. nnt silap2 org ckap macam esah 50sen pulok... ishh tak kena pulok...

xpola muka cam ape2 pun.. che wan rase bangga sbb che wan ni anak mak abah che wan.. walaupun xdok kacukan tp nok wat camner rezeki ade gak iras2 org belah **sane**... hehehe... klu nak tau belah mane, tanye lah en syukor yang pkar tgok org tu..hehehe.. Tgok ma che wan ade ke iras belah2 mane nie?? tp kitorg mmg anak malaysia tulen... no cetak rompak k...Ni nak perkenalkan kaum kerabat che wan.. mak, abah, along, che wan, abe, abe chik, dik dalila n arwah dik amir..Wlaupun hidup ni ade pelbagai2 dugaan tp che wan bersyukur dengan adenya family che wan yang sentiasa che wan SAYANG.. Hidup che wan hanya untuk kalian semua.. che wan sayang bangat kat kalian..humm luv u all..



****My Lovely Family --> Ma (Che Dah), Abah (Abe Ley), Along (Liena), Angah (Miera), Abe (Aliff), Abe Chik (Azan), Adik (Daliela) n Arwah (Amir)****



****Along n Suami (Bang Long)****


****Orang Baru --> Anak Saudara (Put3 Shazana Erisha)****

Lega ke??

Dah habis 1 paper semalam... rase lega lak.. tp lega ke?? tak pun sbb tak dapat jawab la...camne nie...mintak2 la lepas subject ni..amin...

pagi yang ckup indah ini, disertai hujan yang penuh rahmat ini..che wan rase amat bhagia sekali...(***sbb dah berhari2 che wan rase hangat sgt...***).. ape nak buat ni..nak study??tp che wan ni jenis yang berkarat jgk... xleh study awl2 nnt tak ingt... paper pun lambat lagi..minggu depan...

banyak kerje che wan ni...name je tgh final skrg.. tp assignment byk lagi yang tak hantar dikk oiii....

semalam che wan gi berfoya2 kat kuala perlih...kwn che wan merangkap junior tu nak blanja... hehehehe.. best gak makan besar lah kiteorg... sape yg tak ikut tu jgn jeles lak...tak sabar che wan nak tgok citer arisa tuu.. tgh best la skrg...hehehe che wan memang minat la citer tu... follow je... klu trelepas che wan tgok je online... bgus tul skrg..


****Budak2 nih memang tak lepas ngan posingnye malam tadi****


****Che Wan at Kuala Perlis****

Friday, March 27, 2009

** Besday Bang Din **

Nak citer cikit sal kawan che wan nie... name dia bang din.. mungkin dia paling abang kut lam klas.. tu yang dah melekat name bang din tu.. tanggal 25 march hari merupakan hari bertuah untuk dia sbb genaplah umo dia yang ke 25 tu.. dah tua dah dia tu.. tp prangai cam budak2.. same la ngan che wan..




::Senyuman bang din yang tak brape ikhlas...hehehe..::










che wan malu lah tak wish kat dia malam tu.. bukan ape ptg tu dia siap remind kat che wan besok besday dia...soorrryyyy...nak di bawa ceritanya, mmg dunia ni dah terbalik... spatutnya kiteorg yang belanja dia makan tapi terbalik.. dia yang blanja kiteorg 1 klas.. fuhh naik baik klas kiteorg ade 10 org je.. klu tak jenuh jgk la bang din membayor nye.. tak pun pas hbis klas dia wat partime lak.. ish...ishhh...

dah org nak blanja aper lagi che wan terasa nak makan kew eow kungfu sbb cik syukor tue pergi hong kong tak wat balik pun oleh2 utk che wan.. marajuk punyer pasal che wan order la menu tu..wahhhh best nye makan malam tu...

::Kew Teow Kungfu idaman perut ku::




thanks bang din....konyang den ni haa... bahaso bang din...oghang nogori dio tu.. ape2 pun che wan nak ucapkan happy besday utk bang din kite ni.. satu2 teruna lam klass che wan..

Tuesday, March 24, 2009

**Gelaran Yg Cool**

ntah aper la yang terjadi kat umah sewa che wan ni..tabiat duk bagi gelaran lak..hehehe..ni semua e-nat la.. dia yang start dulu.. che wan follow je.. sebanarnye best jugak tapi tak tau la ade yang terasa hati ke.. niat di hati hanya sekadar berguarau je.

nak tau ape name yang melekat kat name che wan ni.. name che wandah tukar jadi "Mira Mereng". name tu diberi mase che wan berumor 7 tahun kut.. che wan igt lagi, umah kat kampong che wan dulu ade telaga@perigi.. che wan selalu la mandi kat situ bertemankan kaklong and sepupu che wan.. sonok mandi telaga nie.. airnye...fuhhh sejuk giler.. sampai ke tulang.. memang best tp time pagi je yang tak best.. oleh kerana sejuk sangat che wan mengambil keputusan mandi ala2 p-ram lee je.. hehehe... oppsss... rahsia tau...

ni baru nak cerita kenapa kaklong che wan panggil che wan "mira mereng".. camnie.. satu hari tuh, time tu dah petang la jgak seingat che wan.. che wan nak mandi kat perigi tuh.. tp ntah kat mana silapnye, che wan tersadung kat tepi perigi mase nak cebuk air tu.. alhamdulillah la che wan tak masuk lam perigi tu.. tibe2 che wan gelak2 sepuah hati che wan dan tercakap "aduh... mereng kepala che wan nie..".. che wan tak sedar dengan situasi tu.. akak che wan panik jgk.. tgok che wan cam hilang akal ni.. dalam hati kaklong cakap "eh..dah mereng ke adik aku tuh.." so start daripada hari tu lekat la name "mira mereng"..

che wan ade cerita kenangan ni kat geng umah sewa che wan.. mula lah dia org buka crita masing2.. tp che wan ade idea lak nak bg name baru kat intan@finie tu.. che wan panggil dia "Fully funish", e-nat dengan gelaran "peanut butter and niq diberi name "nickname"..hehehehe..semua dapat..mase makan td ade pertambahan ahli baru lak.. budak klas che wan namenye faz tp kiteorg tukar jadi "so fast" and lastly mastura tukar jadi "masturaizer" heeheheh.... jangan marah yer..

Saturday, March 21, 2009

Fuhh!!!!... Mee Kuah@Mee Sup

Tiba2 hati che wan panas.. Kawan baik che wan name dia Yong balik kampung hari ni... Conok la tuh balik kampong.. che wan jeles.. che wan pun ade plan nak balik minggu nie tapi tak jadi..huhuhhukkk... Si Yong tu bagi mesej kat che wan sat ni.. Cakap sonoknye duk kat kampong.. che wan dah banyak bulan tak balik nih.. tibe2 terasa rindu pulak nak balik... tp che wan busy nih... bile ntah che wan nak balik nyer..


Nie che wan nak citer pasal makanan kegemaran che wan kat kampung.. Mane tk nyer, tibe2 mulut che wan mengidam nak makan mee kuah ni.. Nie Yong punyer pasal lah.. Sebab dia nak gi makan mee kuah esok..
..Maggi Kuaahh..


Mee kuah ni bukan che wan je suke tapi boleh kata semua org rantau panje suke lah... mee kuah/mee campur/mee sup/mee celup.. banyak lak namenye..tp che wan slalu duk order "mee kuah campor blako". memang sedap la...tambah2 kat kedai mak che wan berniaga.... bukan che wan nak promote tp memang sedap lah..


Che wan ade jgk bawak teman2 che wan merasa mee kuah kedai mak che wan.. teman che wan bgtau hummm...boleh tahan jgk.. sodap katonye.. Yang tak tahan tu, pedas... Sampai menangis2 makan.. Feel betol la time makan.. Klu tak percaya, meh che wan bawak korang pegi umah che wan. Klu korang tersinggah Rantau Panjang, bgtau la che wan.. Boleh che wan bawak korang round 1 bandar Rantau Panjang.. Cuti-cuti Malaysia, Perabih duit..

Tak Kenal Maka Tak Cinta

First time tulis blog ni, xde la sangat idea kat dalam kpala otak che wan nih...but i'm try the best..sebenarnya dah lama wujud blog nih..cume tak bagi orang view lagi...che wan segan xde idea sangat..tibe2..hati terasa nak share dengan korang semua citer che wan ni..hehehe..bagi masa n peluang che wan kerah kpala otak carik idea ckit...nanti xde la korang boring sangat tgok blog che wan nih..banyak bende yang che wan nak kongsi benarnye..hehe..che wan nak betrima kasih la kat korang yang sempat visit ke blog che wan nie..arigatokuzaimazz..