Monday, March 2, 2015

lain org lain dugaannya

sesungguhnya setiap org didatangi dugaan Allah dengan berlain caranya...namun setiap dugaan akan aku tempuhi dengan redha...dan semoga aku di dalam redha Allah...

setiap kali aku diuji, aku selalu tewas namun bila aku amati, dugaan org lain mungkin lebih teruk dari aku...maka aku muhasabahkan diri aku...

ya Allah sesungguhnya aku tidak pernah menyesal dalam menjaga amanat mu ini ya Allah...mulut aku ni selalu tidak bersyukur dengan apa yg telah kau berikan kepada aku...tp hati aku cakap sebaliknya..hati aku bahagia dengan ade nya anugerah yg kau pinjamkan ini ya Allah...aku mohon kekuatan dan ketabahan dalam menjaga dan mendidik amanatMu..

adakalanya aku juga merasa sedih tp aku tahu kemanisan yg akan dtg selepas kesedihan dan ujian mu ini adalah kemanisan yg luar biasa...iaitu kemenangan yg amat bermakna...insya-Allah

tq Allah kerana kau telah menambah apa yg kurang dalam hidup ku...

Thursday, October 16, 2014

Duka Lara....

kadang2 aku rasa sangat2 lemah...xde org nk bimbing aku...xda org nk pjuk aku...aku lemas dalam kesedihan atas kputusan ku sendri...

ya Allah kuatkan hatiku...teguhkan imanku...semoga aku tak lalai dalam perjalanan hidup ini ya Allah....

Friday, September 19, 2014

Chenta hatiku - Akif Darwisy

Salam Ukhwahfillah 

i'm a busy women... see my blog...penuh sawang sane sini.. xsempat nk menulis blog sejak bersalin anak ke 2 ni..

alhamdulillah, dengan izin Allah saya selamat melahirkan anak ke 2 seberat 3.65kg pada 25 Mei 2014, 0255am secara normal. anak ke 2 ni lain macam ckit nak bersalinya... nnt di lain entry saya critakan pengalaman bersalin sy yer...

Muhammad Akif Darwisy dari umur sehari-seminggu

Muhammad Akif Darwisy nama diberi... kakak kan name Auni Nur Darwisyah, so nama tu nak dekat2 la kan...Akif Darwisy ni berbeza ckit dari Auni Darwisyah.. Akif ni kuat melalak la time dalam pantang dlu.. Risau sangat, takut nnt xde yg nak ngasuh bb yg suka melalak ni... dah bawak pi jumpa ustaz pon dah..tp same je... Sekarang bila masuk 3 bulan baru ok prangai dia...dah nak main2 dengan org, ajak org berborak, tido pon dah senang..Syukur la..

Putera Saya - Akif Darwisy

Putera dan Puteri saya - Akif Darwisy dan Auni Darwisyah